torstai 23. maaliskuuta 2017

Heidi: ei menny ihan putkeen....

Viime postauksessa mainitsin että aloitan psykiatrisen päiväosaston.
Päiväosasto on muuten kuin psykatrinen osasto, mutta siellä ei tosiaan olla yötä, vaan mennään aamulla ja iltapäivällä johonkin aikaan sitte voi lähtee kotiin...

Menin maanantai aamulla sinne odottavin mielin. Tiesin että olen taas masentunut ja viimekerralla kun olin siellä 3 viikkoa, vaikutti se mun oloon tosi positiivisesti.
Olin iloinen siitä että saan vähän päivärytmiä, joudun pakottamaan itseni ulos asunnosta ja tapaan muita ihmisiä ja saan hiukan enemmän sosiaalista elämää.

Olin tyytyväinen kun kuulin että mulla on sama hoitaja kuin viimekerrallakin, pidin häntä viimeksi todella mukavana.

Noh, olin mä siellä sen maanantai päivän...

Meillä oli hoitopalaveri lääkärin ja kahden hoitajan kanssa, johon kuului siis myös tämä hoitaja jota olin aikasemmin pitänyt tosi mukavana...

Lääkäri vaikutti tosi mukavalta, mutta tää hoitaja alko huutaa ku palosireeni.
Mä en voi vaan jäädä kotiin makaamaan! Mä EN VOI vaan turvautua lääkkeisiin!! Sanoin että haluan opiskelemaan, mutta en voi tällähetkellä koska mulla on niin huono muisti ja uskon sen johtuvan Lamictalista.
Kuulin kuinka lääkäri yritti piipittää taustalta, että moni on sanonut sitä, että se on ihan normaalia... Mutta hoitaja huusi tän päälle että mun pitää lopettaa sitten se lääke, että valitsenko mielummin huonomuistisuuden ja lääkkeen kuin sen että menisin opiskelemaan!!??!?
Tässä vaiheessa mä aloin jo itkemään. Sanoin että valitsen mielummin huonomuistisuuden kuin sen että raivopäissäni tapan jonkun.
(Lamictal tasaa mun mielialaa, enkä hermostu nykyään niin helposti kuin ennen.)

DKT on nyt sun ainoo lääke. Sun pitää poistua vähintään kahdeksaksi tunniksi pois kotoota. Ethän sä mitään taitoja opi jos et käy töissä!? Miks sairasloma on kirjotettu noin pitkälle?! (30.6.) Sen voi tarvittaessa keskeyttää!! Mikset käytä mitään ehkäsyä, vaikka et halua lapsia?!?! Nyt pitää alkaa parantaa muistia! Sä MENET tsemppitaloon. Ai se koulutuspaikka tulee keväällä hakuun? NYT ON KEVÄT!!!!!!! Vai et Vervee ootte suunnitellu?!? Se on AIVAN LIIAN PITKÄ prosessi sulle!!!! Ja niin edelleen ja niin edelleen...

Menin ihan lukkoon, iski pakokauhu. Kaiken tän se HUUTAA mulle.

Mä yritin änkyttää sinne väliin et kyl DKT:sta on ollu hyötyä... Tiedän että saiken voi keskeyttää... En käytä ehkäsyä koska hormonaalisista sekoo pää, enkä oo 10 vuoteen tullu raskaaks vaikka oon ollu ilman ehkäsyy.... Oon koittanu parantaa muistia esim kertaamalla Saksan kielioppia ja sanoja...

Unohdin kaiken mistä mun piti mainita sille LÄÄKÄRILLE... Ihan kaikki, menin ihan lukkoon ja lopulta en saanut enää sanaa suustani. Nyökytin vain kauhuissani...
Mun piti kertoa just näistä opiskeluhaaveista, kuntoutumissuunnitelmasta, psykoterapiasta, fyysisistä oireista, psyykkisistä oireista, lääkityksestä ja eri vaihtoehdoista parantaa oloa, mut kaikki päätettiin jo mun puolesta, ilman että multa kysytään mitään tai edes että saisin suun vuoron...

Tuli olo että se hoitaja pitää mua vaan laiskana paskana, että menisin vaan töihin. Niin helppoa kun se onkin. Tottakai menisin.Ja tottakai haluan töihin! Ei mua huvita vaan himassa maata kaikenaikaa... En oo koskaan ollu näin kauaa pois työelämästä/koulusta. Aina oon keksiny jotain. Nyt toi mieliala vaan sahaa niin perkeleesti ees taas ja nää romahdukset on hypomananisten kausien jälkeen aika helvetinmoisia... Ja enhän mä voi Lamictalia lopettaa kuin seinään että saisin muistini takaisin? ....

Kyl jäi niin paska maku suuhun sen tapaamisen jälkeen...

Lopuksi lääkäri vaan sanoi että oon siellä 2 viikkoa.

Menin juomaan kahvit ja päätin jo siinä, etten palaa enää koskaan... Todella ammattimaista käytöstä...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti