keskiviikko 1. maaliskuuta 2017

Heidi: Tasa-arvoinen avioliittolaki astuu voimaan tänään!

Tänään on tärkeä päivä.

Suomi ottaa suuren harppauksen eteenpäin tasa-arvoisuuden edelläkävijänä. Tasa-arvoinen avioliittolaki astuu tänään voimaan ja mahdollistaa samaa sukupuolta olevien ihmisten avioliiton ja adoption.

Olen ylpeä tänään siitä että asun suomessa jossa jokaisella on oikeus avioliittoon.

Henkilökohtaisessa elämässä olen iloinen koska nyt vihdoin osa ystävistäni saa lopulta solmia suhteensa avioliittoon. Minulla on paljon homoja, lesboja ja transuja ystävinä, ystäviä isolla Y:llä!

Eilen keskustelin Jannen kanssa siitä, että miksi joidenkin persettä hankaa niin kovin se, että hetero osallistuu Prideille. Mitä se ylipäätänsä kenellekään kuulluu missä me käydään? :)
"Ihan sama mitä puhuvat, kunhan puhuvat!" :D
Mä olen ollut Helsinki Prideilla kolme kertaa ja Turussa kaksi.
Janne on ollut muutaman kerran mukana Helsingissä ja molemmilla kerroilla myös Turussa.
Janne on saanut kuulla siitä myös vittuilua, mä olen kuullut että mun selän takana sitä kauhistellaan...
MIKSI? Miksei hetero voisi osallistua Prideille?
Me ollaan siellä liputtamassa tasa-arvon puolesta, kannustamassa kavereita ja siellä on ihan helvetin hyvät bileet joka vuosi ja kelikin on suosinut.




Mä olen todella ylpeä jokaisesta mun ystävästä joka edustaa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöä. Mä ihailen heidän rohkeuttaan olla just sitä mitä he ovat, mikä tekee myös heistä ihan valtavan vahvoja ihmisiä. Jokainen heistä toki on kohdannut ilkeilijöitäkin, mutta niinhän meistä melkein jokainen.

Mä olen aina ollut sellainen ihminen että mua ei ole kiinnostanut mitä sairauksia ihmisellä on, minkä ikäinen joku on, mikä poliittinen mielipide jollain on tai mikä hänen seksuaalinen suuntautumisensa on jne. Eikä mua kiinnosta ihmisten mielipiteet minusta jos ne tekee niitä sen perusteella millaisia ihmisiä mä pidän ystävinä. Mä en aio tästä asiasta sen enempää sohaista muurahaispesää.
(Toki Suomella on myös huomattavasti parannettavaa tasa-arvon suhteen, enkä tarkoita pelkästään homoseksuaaleja.)

Ja lopuksi...

Hyvä Suomi! Hyvä me! #TAHDON2017

 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti