tiistai 7. maaliskuuta 2017

Krista: Parisuhdeasiaa

Mä olen aina ihastunut vanhempiin, yleensä aika paljonkin vanhempiin miehiin, ikähaarukka n.10-25 vuotta minua vanhempia. Pari poikkeustakin toki on ihan teiniaikoina, mutten oikeen kokenut sitä omakseni. Ehkä vanhemmissa miehissä oli sitä varmuutta, heillä oli jo kokemusta naisista ja olenpahan jotain ehkä oppinutkin. Suhteet on olleet aika hurjia, ja harvassa olen loppujen lopuksi ollut kovinkaan onnellinen. On petetty, jätetty, vaihdettu parhaaseen ystävään, välinpitämättömyyttä ja alkoholismia. Alkoholistit on olleet se isoin ryhmä, mun ristini kantaa. Viimeisimpien seurustelusuhteiden miehet ei ole olleet pahoja tai edes kamalia, mutta alkoholi teki (ja tekee edelleen) heistä myrkyllisiä, energiasyöppöjä ja epäluotettavia miehiä. En tiedä miksi, mutta sellaisia ne on enemmän tai vähemmän olleet kaikki. Merin isä on myös alkoholisti, eikä hän ole tekemisissä tyttärensä kanssa, mutta se on täysin hänen oma valinta. 



Kyllä, taidan rakastaa häntä. <3


Elämässäni alkoi kuitenkin puhaltaa täysin uudet tuulet joulukuun alussa. Merin kummitäti, rakas ystäväni, ja eräs yhteinen ystävämme järjesti mulle sokkotreffit. Sokkotreffit Samin kanssa. Mä en ole koskaan aikaisemmin ollut sokkotreffeillä, lisäksi treffit oli sovittu hänen "kotiin". Kuinka paljon lisää jännitettävää aivan uuteen tilanteeseen. Luotin kuitenkin ystäviini, että kyseessä on ihan kiltti nuorimies, he tuntevat Samin jo nuoruudestaan. Vielä 5 minuuttia ennen treffejä istuin viereisen kirjaston vessassa, kun suolisto heitti kuperkeikkaa. Noh, voitte ehkä arvata että hyvinhän siinä kävi. 

Opetteleminen toki tässäkin on. Miten kuuluu olla miehen kanssa, joka on ollut vain yhdessä(1!) vakavassa suhteessa, 9-vuotta sitten, joka on hirmu kiltti ja vain 4 vuotta vanhempi, joka EI ole alkoholisti?! Jo ennen minun ja Merin isän eroa kävin juttelemassa ammattilaisen kanssa, ja uskon että olen sen ansiosta nyt tässä. Olen osannut tehdä oikeita ratkaisuja, ajatella asioita hiukan laajemmalti, saanut uusia näkökulmia, päässyt yli ja vihdoin olla tässä. Onnellisessa, ihan ihanan uudenlaisessa parisuhteessa. 



Ja luulisin, että hän minua <3


Pieni rakas Meri-tyttönen tänään 1v5kk, jonka kunniaksi tämä kuva. Rakkaalla lapsella on monta lempinimeä, tässä käytetyimpiä: Mee, Mertsi, Merberi, Metussiina, Piipana, Pirppis, Pirpana 💗


Meri 1v5kk kuvassa mukana myös hänen serkku 3v10kk

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti