sunnuntai 23. heinäkuuta 2017

Heidi: Vegaani ruokapäiväkirja.

Kristan kanssa oli juttua että koitetaan saada tää blogi uudelleen aktiiviseksi.

Mä alotin maanantaina vegaaniruokavaliota terveydellisistä syistä.
Ne syyt on, että katoin dokkarin, jossa sanottiin ruokavalion poistavan säryt. Mulla on borrelioosista johtuva nivelsairaus, joka on sama asia kuin reuma.
Lisäks siinä luvattiin parempia veriarvoja ja matalampaa kolesterolia joka mulla on ihan inan koholla.
Tää viikko on mennyt yllättävän hyvin ja aattelin laittaa aina välillä vähän ruokapäiväkirjaa että mitä sitä tulee päivän aikana vedettyä.

Oatlyn iKaffe. Väitän että tä maistuu paremmalle kahvissa kuin normaali lehmän maito. Maku on aavistuksen ehkä makeampi.

Aamupalaksi kaurapuuroa lusikallisella mansikkahilloa. Kaurajugurtti, joka on siis samaa kuin Yosa. Pari nektariinia ja tummia rypäleitä. Mä ihmettelen ihmisiä jotka sanoo että kaurapuuro pitää hyvin nälkää. Ei mulla. Mä tosin en pysty sitä kovin paljon syömään ennenku alkaa tökkiä.

Lähettiin mökille grillailemaan ja oleilemaan. Grillasin sipulia (joka vähän kärtsähti :D), maissia ja Putun grillereitä eli tofunakkeja, jotka jätän suosiolla kaupan hyllylle tästälähtien. Maussa ei oikeestaan ollut mitään sen suurempaa vikaa... Se koostumus oli suussa inhottava. Sellanen jauhoinen, joka hajoaa suuhun... Kylkeen laitoin vielä kaali-paprikasalaattia.

Iltapalaksi väänsin vielä pellillisen Focacciaa. Tosta riittää hyvin aamupalaksi ja huomiseksi illaksi ja varmaan vielä ylihuomiseksikin :D
Päällä on yrttisekoitusta ja ruohosipulia.














Ei kommentteja:

Lähetä kommentti